10/29/09

Intressant Torsdag

Hejhopp,
I morse vaknade jag upp som vanligt kl 05:22 och åkte till träningen med Lacey och Sara i hennes bil. Morgonträningen bestod av ca 5000 meter långbana med lite ben med fenor och F3 arm.
Den här veckan har vi heavy load i gymmet, så vi var bland annat tvungna att göra 10 st splitsquats per ben X 5 och 30 stycken chins sammanlagt.
Gymträningen slutar 7:45, så efter snabbsuch och ombyte begav jag mig med skräckblandad spänning emot min Art class som börjar kl 9. Proffesor Ying upplyste oss i tisdags om att han hade bokat in en Modell, a Nude model, för idag.
Tyvär (...) dök inte denna upp, så jag var snäll att frivilligt modella för resten av klassen....med kläder på haha. Han hade nämligen som backup plan att göra 20 minuters-skisser av varandra. Vi hann med 6 stycken. Det var ganska kul att gå runt att kolla på alla olika versioner av en själv på stafflierna i klassrummet. Jag är också väldig imponerad av proffessionella modeller som sitter bick stilla i flera timmar. Jag höll på att dö efter 20 min!
Hem efter det, snabb lunch med kaffe på maten från min fina svenska espressobryggare, innan det var dags för Cultures of America. Idag diskuterade vi Svartas stereotyper och utvecklingen av utfrysandet av dem i mitten av 1900 talet med Ku Kux Klan etc.
Sen, direkt till träningen där mastodontserien nummer 1 väntade. Tillsammans med distans och medley simmarna tog jag mig igenom följande serie:

2x400 (75 fr 25 medleyordning) on 5:30
8x400 Medley F3 on 5:20
200 easy
3x400 medley brooken:
fly on 1.10
bk on 1.10
br on 1.20
free under 1.00
50 easy

200 easy

Träningen totalt 8100 yards.

Efter ett snabbesök på bibloteket efter träningen (jag letade after en bok om Paul Gauguin, men den var i avdelningen Rare Books och de stängde tydligen kl 5 :/ ), lagade jag en mycket god middag; pestofisk med pasta och rostade paprikor- Uppskattat av roomies!
Jag upptäckte äver nyss att vi hade en massa halvruttna bananer, så bestämde mig för att göra banana bread! Står iungnen nu :)

No comments:

Post a Comment