10/4/09

Haunted

Vilken fullspäckad dag det var igår! Det är oftast ganska intensivt under recruiting helger, men igår var det extremt.
Dagen började med 1h30min "extended meet warmup" som coach kallar det... efter det lite frukost bestående av bagels med jordnötssmör :) Sen blev det brottom för mig, Anne och Coley att ta på oss baddräkter, skärp, klackskor och rött läppstift. Vi spelade nämligen Charlies Angels i det röda lagets uppträdande (som är en del av tävlingen i RedandBlack week). Vi gjorde en tribute till några avlidna ikoner under 2009, som Farrah Fawcett, Michael Jackson och Patrick Swayze. Det skulle blivit asbra om inte vår musik muppade sig så vi fick lite väl många konstpauser...
Efter uppträdandena var det dags för Intrasquad meet! Själv fick jag simma 400 frisim, 200 medley och 150 fjäril och 200 medlay lag i brist på distance swimmers, men det gick helt okej - kul att raca lite!
Summarum av RedandBlack week - kul vecka med ett tråkigt slut, det svarta laget vann :( :( menmen, så kan det gå!

Efter det satt jag och väntade med Sara på att våra rectuits skulle träna i ungefär 1.5 h (vi får aldrig lämna dom, jättemuppigt). Sedan åt vi lunch på Qudoba med dem och gick till UofL vs West Virginia Volleyboll match. Vi vann wohooo! Sen gick vi en snabbis till tjejernas softball match innan vi bagav oss till lördagens block party precis vid betty. De hade dragit dit massa skraltiga karuseller som man blev väldigt illamående av att åka, liveband och bbq.

Efter att vi skrikigt oss hesa i karusellerna käkade vi pizzamiddag med hela tjejlaget och begav oss sedan iväg på kvällens äventyr - The Danger Run. (Dom börjar tidigt med Halloween grejer i USA). Det var en slags skattjakt mellan olika spökhus som man fick gå in i, och vägvisningarna var skrivna i gåtor på vers. Detta gjorde att vår bil blev lite lost. Efter att ha kört på kringelikrokvägar i 1,5 h såg vi ett spökhus och gick in. Det visade sig vara det sista, så det slutade med att vi gjorde rutten baklänges.
Btw, jag måste sett riktigt läskig ut igårväll - på ett av spökhusen var det någon blodig spychomania som ville rekrytera mig till deras crew, haha!

Sen mötte vi upp alla andra skattjakts-pros i The Garage. men vi stannade inte länge aftersom vi var så trötta efter att ha hållt igång hela dagen att vi gick tillbaka till Betty och gick till sängs! (Vi behövde gå upp om 4 h för att ta våra recruits till flygplatsen och vinka av dem...)

Blir nog en liten nap mitt på dagen mitt i min härliga pluggsöndag ;)

Bu!
/Fanny

No comments:

Post a Comment