10/16/09

En Bra och En Dålig Start

Jag har precis påbörjat den här simsäsongen på ett mycket dåligt och klumpigt vis. Men först de goda nyheterna: Vi vann över Tennessee igår!!!!! Vårt första duel meet för säsongen och vi vann över dem för första gången i Louisvilles simhistoria :D
Tyvär så hjälpte jag inte till särskilt mycket... I onsdags kväll delades resten av vår utrustning ut och det var väldigt många väskor i konferansrummet i simhallen, och jag snubblade då, mycket klumpigt, över en av dem :( Följaktligen fick jag simma med ett ben igår, min fotled såg ut som en tennisboll haha.

Som tur är har vi vår fysio/läkare Tommy som med sin magi har fått ner tennisbollen till en golfboll nu. Jag går dit en eller två gånger varje dag och han använder diverse konstiga maskiner som involverar elektricitet, vibrationer och kyla för att göra foten frisk! Sedan ska jag gå på rehab en månad och stärka upp min fotlet så att denna fasansfulla olycka ej upprepar sig.

Jag är dock så stolt av att vara en av the Lady Cards, ni skulle vart på tävlingen. Det var olidligt spännande då de 4 poängen som skilde oss avgjordes den sista lagkappen... Awesome!

3 comments:

  1. Vad tråkigt med din fot! Fantastiskt att du klarade av att simma trots din skada.
    Tur att du har Tommy, fast glöm inte att äta ordentligt med kokosfett!
    Vad roligt att ni vann!

    Många pussar från Mamma

    ReplyDelete
  2. Underbart att se på bilden när ni hejade på lagkappen - Vilka skrik !!!!

    ReplyDelete