2/12/09

Thursday

Efter att förra veckan blivit ivägskickade från det ena och andra stället där de hjälper till att fylla ut Taxes formulär, så lånade jag och Tess Saras bil och åkte iväg till nästa. Det blev till ett litet torsdagseftermiddags-äventyr i Louisvilles ghetto. Vi började förstås med att åka åt helt fel håll på Central Avenue, men efter lite hjälp kom vi på rätt spår igen och hittade tillslut byggnaden som var gömd bland diverse intressanta små hus. Vi gick in i vad som verkade vara en blandning av välgörenhets center och dagis och pratade med en snäll dam i receptionen som såg uppriktigt ledsen ut när hon sa att de inte gjorde utländska taxes formulär där. Men som tur var gav hon oss en beskrivning till ett annat ställe där hon var nästan säker på att vi kunde på hjälp! Äntligen! Dit ska vi åka imorgon efter träningen. Ingen hade gjort inbrott i Saras bil som tur var så vi åkte hem och hittade hem utan problem.   
Jag kom precis hem från en tur till Michael´s, en Amerikansk Panduro ungefär. Det är HELT otroligt vad mycket gjejer det finns där. Alla möjliga pysselsaker du kan tänka dig! Bland annat fanns det en hel avdelning för tårtor och cupcakes dekoration :D Jag måste bara gå dit inan jag kommer hem och köpa med mig lite fjärilsströssel, karamellfärgsset och snäckformar. 
Imorgon är sista dagen på secret psych! Min person, som älskar grodor, ska få ett urmysigt jättestort grod-mjukisdjur och en fin handtillverkad poster ;)
Efter träningen idag fick vi utrustning till Big East! Fick två långärmade tröjor och två Tshirts, en tyr tracer suit, badmössa och simglasögon. Min favorit är den grå tshirten, på baksidan står "Stolthet" på ungefär 10 olika språk (alla nationaliteter vi har i vårt Team). 
6 days!!

No comments:

Post a Comment