2/23/09

F*** Notre Dame

Jag måste säga att det känns väldigt tomt. Det stora, pampiga, viktiga och spännande Big East är nu över. Dock tror jag att tomheten innfinner sig mest på grund av hur allting slutatde. Vi lyckades inte med vårt mål - att vinna. Varken Killaget eller lady Cards. För vår del var det ganska klart att vi kulle förlora mot Notre Dame U redan på fredagen. Men för killarna var det så jämt att det skulle det avgöras på sista lagkappen, 4x100 fr. Vi alla trodde de skulle vinna, jag har aldrig skrikit så mycket på en simtävling i hela mitt liv. Men icke, de förlorade Big East med 0.32 sekunder. Det ögonblicket var ett av de hemskaste jag varit med om. Det blev helt tyst av besvikelse och tomhet bland The Cardinals, många grät. Vi stod där och tvingades se på när Notre Dames killar och tjejer intog podiumet med en stor vinnar-poster som de måste förberett veckor innan. Jag vill inte förlora igen säger jag bara! Nästa år...
Jag har inte bara tråkiga nyheter, jag simmade nämligen snabbt individuellt (på medley i alla fall). 

200 medley  - 2.02.63 = 2.16 in meters
400 medley - 4.24.3 = 4.54 in meters
200 Bröst (vilket inte gick så bra, simmade 1 s över pers) - 2.18

Jag simmade Afinal på 200ingarna och Bfinal på 400 medley. Jag är nöjd allt som allt, väldigt glad över medley tiderna. Fast hade allt velat simma lite snabbare på 200 bröstsim... :( 

Big East har varit en otroligt kul upplevelse. Det är lite annorlundare är SM hemma, eftersom allt handlar om laget. Jag gillar alla team meetings, team stretches och team cheers som innfinner sig i våra dagliga rutiner. I'm so proud to be a lady Card! 


Jenny, Raine, Lacey, Adam and Steph

Aileen (min BEast roomie på det fina 20vånings hotellet) och jag missade en wake up swim, så vi simmade lite i hotellpoolen (och i Jacuzzin hihi) istället. 

Stephanie - Hejaklacksledare # 1






No comments:

Post a Comment