1/5/09

T-Rex Fjärilssim i Florida

Det var sorgligt när familjen åkte hem från Cocoa Beach för snart en vecka sedan. Många tårar :(. Men de hade i alla fall en säker resa hem över Appalachia bergen, och våren kommer förhoppningsvis gå  snabbt och snart kommer jag hem och får träffa er alla igen! 
Jag stannade förstås kvar i Cocoa beach med resten av simlaget för att uppleva den mest sjuka veckan av hård träning jag upplevt. Ryktena var sanna. Det var tufft. Det värsta var nog de 20x150 bröstsim vi gjorde tredje dagen. Head Coach gav oss n viss tid som vi var tvungna att vara snabbare än, om man inte klarade den på en 150a så räknades den inte... Så vissa i laget fick göra uppemot 40 stycken! Som tur var klarade jag av mina 20 på en gång:) Sedan hade vi också the annual Challenge Set  - 16x400 IM för medleysimmarna, vilket då inkluderar mig. Detta var den näst sista dagen, allså i förrgår, klockan 6 på morgonen då det till och med är kyligt i Florida. Usch, jag var inte glad den morgonen. men när vi val gjorde det så var det faktiskt inte så farligt! Det känns skönt att ha klarat av det nu efteråt! Men mitt fjäril såg nog inte särskilt vackert ut på nummer 14... T-Rex Fly som Timmy kallade det haha. 
Det har som tur var inte varit endast hård träning på den här resan. Det var mycket fint väder så det blev en hel del solande och badande vid den fina stranden med de höga vågorna. Vi gjorde ochså lite team-bonding med olika lekar och tävlingar som Donut tossing och Sand-Castle Contest!


Lacey, Sara, Jag, Tess, Sarah, Anne och Kristi

<3

No comments:

Post a Comment