1/8/09

Skolstart!

Jag måste säga att det kändes lite konstigt att packa skolväskan och bege sig av mot campus för årets första lektion igår. Vi har haft ett långt jullov där det har hänt en massa saker så skola känns ganska avlägset. Men redan efter andra dagen känns det som vanligt igen, man vänjer sig fort. Min första lektion var Idrottspsykologi, det varkar vara en lätt klass med en jättetrevlig och livlig Professor! Sedan hade jag College Algebra. Det är matte som jag redan gjort i Gymnasiet så dett kommer nog gå okej även fast Professor Kulusman är en riktig mumlare. Jag satt längst upp och kunde praktiskt taget inte höra ett ord av vad han sa om polynomfunktioner. Simmarkillen Sergiu som också är i min klass och jag ska vara där tidigt nästa gång och få platser på Front Row - ett måste för att klara av den här klassen! 
På kvällen sen efter träningen hade jag Engelska 102 med en riktig tjockis som bara röker, svär och dricker Cola hela tiden. Kan bli en intressant termin med alla hans dåliga skämt och det research paper som Eng 102 kräver att man ska  skriva.
Idag var min första lektion inställd, så Hss-180 First Aid and Safety startar först nästa vecka. Det kommer nog vara en lätt klass också enligt vissa rykten. Jag hade alltså sovmorgon till kl 11 då min American Cultures Klass började. Det verkar vara en mycket intressant och användbar kurs, men tyvär så ska jag nog droppa den klassen för läraren är från Afrika och har en mycket distinkt accent. Även de engelskspråkiga i den klassen hade svårt att förstå honom så jag tar nog den klassen nästa termin och hoppas på en bättre Professor! Jag funderar på att byta ut den mot Hip Hop Aerobics haha. Jag måste ta två idrottsaktivitets-klasser för min major så det passar bra. En skön sak med mitt shema är at jag inte har några lektioner på fredagar :D
Morgondagen är dock fullspäckad! Morgonträning 7-8:30, sen möte med Scott (Academic Advisor), Gymträning 1:15-2:15, meet warm up kl 3 och sen Dual Meet mot Cincinatti kl 5!! Som det ser ut nu ska jag simma 100 fj, 100 br, 400 medley och br i 4x50 medley laget! Så skönt att inte simma tre 200ingar som jag alltid gör annars!
Wish me Good Luck!

No comments:

Post a Comment