1/26/09

Majors and Minors

Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv!! Eller rättare sagt, jag kan inte bestämma mig för vilket Major jag ska läsa. Just nu är jag inskriven i en som heter Exercise Science, men jag tror inte riktigt att det är det rätta för mig. De vanligaste yrkena efter en Bachelor i Exercise Science är coach eller personlig tränare av något slag och jag vill nog inte direkt bli det. Jag kommer att ha gjort tllräckligt mycket träning i mitt liv efter alla år med simningen. Dessutom verkar det för lätt, jag söker någonting mer interlektuellt. Jag är ganska säker på att jag vill byta. Till?

  1. Bachelor of Fine Art with concentration in Interior Architecture. Deta var vad jag tänkte läsa ett tag innan jag kom til USA. Anledningen till att jag inte började med detta var att jag tänkte mig arkitekt eler designer som ett ensamt arbete. Men det behöver det faktiskt inte alls vara.
  2. Business. Ja, någons slags form av denna breda utbildning (marketing eller managing). Jag brinner inte direkt för det här, men det get en bra grund till väldigt många alternativ.
  3. Mix and match. Detta är nog det troligaste alternativet. Jag tar helt enkelt en Major i Interior Architecture och en Minor i Business, eller tvärt om. Jag skulle också kunna ta en Major i något av dem och en Minor i Exercise science...
Det är inte lätt att bestämma sig ibland... Men jag behver inte bestämma mig officiellt förrän om ett år så jag har i alla fall ite tid på mig att tänka över mitt beslut. Om ni har några råd eler ideer får ni gärna höra av er!

No comments:

Post a Comment