1/17/09

Lady Cards Whoop Whoop


Hejhopp och förlåt att jag inte har uppdaterat på länge, men det har gått i ett på sistone! Kom precis hem från vårt dual meet mot Notre Dame (Förra årets Big East vinnare) och vi vann med 12 poäng!!!! Det var sjukt spännande på slutet, men det är de jämna tävlingarna som är roligast, speciellt när man vinner. Själv simmade jag faktiskt bra också, gjorde pers i yards på 200 bröst; 2.18.8. Jag simmade även 200 medley på 2.05.9 och 100 bröst på 1.05.0. Det kändes skönt att kunna bidra lite till ännu ett fantastiskt teamwork av Lady Cards.
Nu i veckan har lektionerna kommit igång ordentligt och mer och mer plugg blir det. Som jag nämnde förut så droppade jag min American Cultures klass och hoppade in på Hip Hop Aerobics istället. Det är mycket mer underhållande om jag får säga så. Det är även mer svettigt! Matten rullar på fint trots den mumlande läraren. Med min nya standardplats på första raden får jag mycket mer ut av lektionerna. Hittls har jag inte lärt mig något nytt förutom det lite annorlunda sättet som Amerikaer löser linjära ekvationer på... 
Jag har nu kommit fram till att en Basketmatch i en fullspäckad Freedom hall är mycket mycket mer spännande än oförståelig Amerikansk Fotboll på Papa Johns Stadium. Basketmatchen mot Notre Dame (samma skola som vi spöade idag :D) i måndags var en otroligt häftig upplevelse. Det var såååå spännande, superjämt upp till sista minuten då Louisville vann under 5 min förlängningstid. Jag trodde nästan taket skulle gå sönder. Alla skrek och hoppade som galningar! Superhäftigt! 
Nu är det naptime för mig! Inget mer spännande händer idag förutom lite Guitar Hero/Rockband i Sophomoretjejerns rum ikväll. Imorgon händer däremot någon kul! Det är Student Athlete Dance med tema Evolution of Dance. Jag, Sara, Lacey, Steph och Ranie ska imorgon kväll förvandlas till Spice Girls ;D

 

No comments:

Post a Comment