12/9/08

Nationals och Hemlängtan

Förra helgen spenderades i Atlanta, där USAs Short Course Nationals ägde rum. Vi flög dit med en liten trupp, ungefär 20 stycken av alla 50. Det var verkligen en bra och kul erfarenhet att vara med, coolt att simma samma tävling som Ryan Lochte;) Vi bodde på ett jättefint hotell och jag delade rum med Raine (också freshman) och Amanda. Eftersom vi var tre personer  ett dubbelrum så möblerade vi om litegrann och flyttade ihop sängarna, vilket resulterade i en Giant Bed ;)
Reultaten var blandade, bästa loppet var nog 100 fjäril i medley laget då jag gjorde 56.1 (typ 1.02 i 25 m). Bröstsimmet gick inte riktigt så snabbt som jag ville... På söndagen tävlade vi i långbana också, det gick helt okej faktiskt.
Jag har nästan aldrig längtat hem så mycket som jag gjorde ett tag när vi var borta i Atlanta :(. Jag saknar sverige och min familj och alla er därhemma!! Jag tror det är för att det börjar bli jul och så är det mörkt och så,  och att Tess och jag diskuterade vad vi saknade mest (Cholkad, leverpastej, normalt bröd, filmjölk och leverpastej) gjorde inte saken direkt bättre. Men om bara 8 dagar lämnar min familj sverige för att kliva på ett plan och flyga till mig på andra sidan atlanten! Woohooo, I can't wait!!


Swedes in America; Jag, Tess, Josefin Wede och Jonna Nybäck


Tjejerna i Short Course Nationals truppen


A non-coach-approved meal efter tävlingen haha

No comments:

Post a Comment