12/11/08

Mystery Solved

Skolan slut! Woohoo! Bara final-veckan kvar, och jag har bara en enda kvar nu! Den är i Theater Arts 207 och på nästa måndag. Så jag är inte överbelamrad med en massa plugg som vissa andra i laget är. Vad som är skönt med finals är att Coacherna kan inte tvinga oss att simma eftersom vi måste plugga, vi har därför optional practices tills alla åker hem över jul. Såklart förväntar de sig att vi ska köra alla pass vi kan, men ibland så måste man faktiskt plugga... ;)
Nu är mysteriet delvis löst med våra lite väl ljudliga grannar. Som jag skrev tidigare så har Lacey och jag undrat om den högljudda musiken och de konstiga ljuden kommer ovanifrån eller från sidorna på samma våning. Jag har nämligen träffat på de som bor över oss en dag när jag klampade in i deras rum (jag trodde att jag var på våning 2, men jag upptäckte lite för sent att jag var på våning 3). De som bor där är tre nördiga golfspelare som verkar mycket lugna och beskedliga. Men i alla fall, Lacey är i samma Healthy Lifestyles klass som en av dem, så hon frågade om det var dem som var så högljudda om natten. Förvonansvärt nog så var dem de skyldiga! Han sa att de spelade hög musik, men hon fick aldrig reda på vad de andra skumma ljuden kom ifrån. Det låter verkligen som de bygger någonting eller rullar sian golfbollar fram och tillbaka över rummet. Hmmm... Hoppas att de är lite tystare i fortsättningen så vi kan sova när vi ska upp och ha morgonträning.
 Vi har äntligen hittat saffran så nu ska A-K och jag baka Lussebullar! Det ska bli spännande att se vad mina amerikanska vänner tycker om dem. Jag kommer sakna Lucia eftersom de inte firar det här i USA :( 
Senare ikväll ska vi ha Ugly-Christmas-Sweater-Party i hos Sophomore tjejerna hahaha :D

Glad 11 december!

No comments:

Post a Comment