12/19/08

Familjen i the Ville

Nu har äntligen min mamma, min pappa och min syster kommit hit till Louisville!!! Jag trodde nästan inte att det var sant att jag skulle få krama om min familj om 10 minuter när vi satt i Laceys bil påväg till flygplatsen i onsdags. Men de var där! Och de var sig lika. Det var så underbart att se dem igen efter 4 långa höstmånader. 
På onsdagskvällen var de ganska trötta med tanke på den 6 h långa tidsskillnaden, så vi åt en snabb middag på Qudoba. På torsdagen mötte de upp mig vid simhallen efter morgonträningen och de fick hälsa på Head Coach Arthur och så fick de se vårt fina Gym dit jag var påväg efter simträningen. 
Resten av torsdagen fick de en rundtur på Campus och vi traffade vår Academic Advisor Scott. Sedan körde vi till Downtown i Pappas jättehyrbil och kollade runt lite där. Efter det bar det iväg till St Matthews Mall till min mors stora lycka. (Men det slutade faktiskt med att Pappa shoppade mest hihi.) Mycket god Middag åt vi på Buckheads steakhouse i Indiana med vacker utsikt över Ohio River. Mycket mätta och glada åkte de tillbaks till sitt hotell och jag blev avsläppt vid Betty. 
Nu ska de komma hit om ungefär en halvtimme och vi ska hitta på något kul i det blåsiga vädret. Jag tror nästan att det håller på att bli storm! Det är sjukt hur snabbt vädret skiftar här - igår var det superkallt och vindstilla, men idag viner vinden och det är kanske 15 grader C ute. Weird!

No comments:

Post a Comment