4/18/11

Pinsamheter Slutar Bra

Jag tror att jag har fått tillbaka min naiva tro på att människan är god innerst inne. Efter vårt inbrott, och att någon dessutom stal min cyckelkorg förra veckan, fick mig att bli mycket misstänksam och tveksam till att lita på någon alls i denna värld.
Men idag när jag cyklade på min rostiga tantcykcel till träningen, visade två goda män att detta inte är sant. Som sagt, rostig som min cykel är, hoppade kedjan ut och jag flög fram över trottoaren. Efter en mycket pinsam landning stannade två bilar och frågade hur det gick. Efter att ha förvissat sig om att jag var okej, började de ta fram diverse verktyg och vände uppochner på min cykel. Dom fixade kedjan! Inte nog med det, dom smörjde också cykeln så nu cyklar jag utan ett minsta knirk eller knark. Dessa människor gjorde min dag! Tack!

No comments:

Post a Comment